چگونه به خدا نزدیک شویم؟
30 خرداد 1403 - 1:36
شناسه : 300717
0

نزدیکی به خدا و به رنگ خدا شدن، عالی‌ترین کمال انسان است. این قرب از راه بندگی، دستیابی به فضایل اخلاقی، دوری از رذایل، ارتباط با اولیای الهی و ولایت آنان دست یافتنی است.   به گزارش مادوند، سه نکته درباره این موضوع وجود دارد که در ادامه می‌خوانید:  ۱_محبت به انسان‌های بزرگ و کامل […]

ارسال توسط :
پ
پ

نزدیکی به خدا و به رنگ خدا شدن، عالی‌ترین کمال انسان است. این قرب از راه بندگی، دستیابی به فضایل اخلاقی، دوری از رذایل، ارتباط با اولیای الهی و ولایت آنان دست یافتنی است.  

به گزارش مادوند، سه نکته درباره این موضوع وجود دارد که در ادامه می‌خوانید: 

۱_محبت به انسان‌های بزرگ و کامل همچون معصومان(ع) و ارتباط با آنان، زمینه‌ای برای ولایت الهی است و خداوند به پیامبر خود می‌فرماید «اگر می‌خواهد از ولایت الهی بهره‌مند شود، این راه را بپیماید: قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللهُ»، (بگو اگر خدا را دوست می‌دارید {که باید هم بدارید}، باید از من پیروی کنید تا خدا هم شما را دوست بدارد).

امیر مؤمنان(ع) نیز نیکبخت‌ترین مردم را کسی می‌دانند که بلند مرتبه بودن جایگاه اهل بیت(ع) را بشناسد و به کمک آنان، به خدا نزدیکی بجوید.

۲_این عبارت که به واسطۀ شما و ولایت شما به خدا نزدیکی می‌جوییم در بسیاری از زیارتنامه‌ها وجود دارد که نشانگر تأثیر محبت ولی خدا در ارتباط گیری با خداست.  

در زیارت امام رضا (ع) هم می‌خوانیم: «خدایا، به واسطۀ علی بن موسی (ع) به شما تقرب می‌جویم؛ آن شهید غریب حبیبی که در طوس مدفون است».

۳_وقتی انسان به زیارت یکی از معصومان (ع) مشرف می‌شود، انس و تقرب به آنان پیدا می‌کند. این انس نیز راهی برای نزدیکی به خداوند است.

ابوسعید ابوالخیر از شیخ الرئیس ابوعلی سینا دربارۀ تشرف به زیارت پرسشی کرد.  

ابوعلی سینا در پاسخ گفت: در این هنگام، اذهان صفای بیشتری می‌یابد و خاطره‌ها با تمرکز شدیدتری جلوه می‌کند و باعث نزدیکی به خداوند می‌شود.

منبع: برگرفته از کتاب کاشی‌های رنگی حرم، (ص ۲۱ و ۲۲)

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋