تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه استاندارد در هرمزگان 
02 تیر 1403 - 12:31
شناسه : 301205
0

مادوند/هرمزگان سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه استاندارد در هرمزگان پرداخت. مهدی باقری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار مادوند با بیان اینکه دولت سیزدهم  کارنامه بسیار درخشانی در ارائه خدمات و برکات در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی برای ملت شریف ایران را دارد، خاطرنشان کرد: گسترش استانداردهای خدمات […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/هرمزگان سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه استاندارد در هرمزگان پرداخت.

مهدی باقری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار مادوند با بیان اینکه دولت سیزدهم  کارنامه بسیار درخشانی در ارائه خدمات و برکات در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی برای ملت شریف ایران را دارد، خاطرنشان کرد: گسترش استانداردهای خدمات در کشور که برای اولین بار اتفاق افتاد ظرفیت جدیدی را در مجموعه ملی  استاندارد اضافه کرد و این نشان‌دهنده اهتمام ویژه رئیس‌جمهور شهید در بخش خدمات و داشتن استاندارهای خدماتی بوده است.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان بواسطه گستردگی به‌ویژه در عرصه صادرات و واردات که عمده آن در کشور از طریق گمرکات هرمزگان جابه‌جا می شود، حجم بالایی از پرونده‌های صادراتی و وارداتی را در طول این مدت داشته است.

به گفته باقری، در ۳۳ ماه گذشته ۹۲ هزار ۱۸۵ مورد گواهینامه کالاهای وارداتی صادر و ۱۱ هزار و ۹۸۰ مورد گواهینامه کالاهای صادراتی از گمرکات هرمزگان صادر شده که حجم زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کارگروه نفتی هرمزگان حائز رتبه اول در کشور است و در طول ۳۳ ماه گذشته بیش از ۹ هزار ۶۵۴ مورد پرونده در کارگروه نفتی مطرح و بررسی شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: در زمینه نظارت بر اجرای استانداردها  نیز دستاورد بسیار خوبی در هرمزگان داریم که تنها در زمینه پروانه کاربرد عملیات اجرایی بیش ۱۱۱۹ پروانه جدید صادر و ۱۴۷ مورد نیز تمدید استاندارد اجباری بوده است.

باقری همچنین از انجام ۲۱۵۲ مورد بازرسی واحدهای تولیدی خبر داد و اضافه کرد: برای امسال نیز طرح ویژه نظارت بر بازار توسط سازمان ملی استاندارد  بویژه برای طرح سوخت مایع و نازل‌های سوخت و اوزان و مقیاس‌های آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:  طرح «طه» یا نمونه‌برداری از کالاهای مشمول استاندارد برای بخش‌هایی که کالاهای وارداتی خود را از مراکز در بازار عرضه می‌کنند نمونه‌برداری و نسبت به کیفیت و سلامت آن کالا اظهار نظر می‌کنیم  که بر اساس اینن طرح در سال جاری ۱۴۰۸ مورد بازرسی انجام شده است. 

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: برای بیش از ۲۰ درصد ظرفیت‌های آزمایشگاهی در استان هرمزگان در ظرف مدت ۳۳ ماه مجوز داده شده و در توسعه پرونده‌های آزمایشگاه، ۱۸ مورد صدور گواهینامه ۱۷،۰۵ مورد بر اساس ایزو و روش اجرای ۲۵۲ داشته‌ایم .

باقری تاکید کرد:  ۱۸ مورد توسعه آزمایشگاهی استانی و صدور ۷ گواهینامه شرکت بازرسی در طول این مدت عرضه شده که رقم بسیار خوب و قابل توجهی در این ۳۳ ماه و برابر با چندین سال است.

وی همچنین اظهار کرد: بیش از ۴ هزار ۳۶۵ مورد آزمون نازل عرضه جایگاه سوخت در هرمزگان کنترل و نظارت شده تا مردم اطمینان داشته باشند که جایگاه داران کم فروشی نمی‌کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان گفت: از شهربازی‌های سطح شهر بندرعباس نیز بازرسی‌های متعددی انجام شده و شهربازی‌هایی که موارد غیراستاندارد داشتند با همکاری شهرداری مرتفع شده تا کودکان با امنیت خاطر به بازی مشغول شوند.

باقری در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: اتفاق مهمی که در این عرصه اتفاق افتاد پذیرش مجموعه سازمان ملی استاندارد ایران در مرکز اتحادیه  تأیید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه بود که با رای ۹۷ درصدی اعضا محقق شد و رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا رأی ندادند و دیگر کشورها عضویت ایران را تائید کردند.

وی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: با عضویت ایران تحول زیادی در زمینه جهش صادرات اتفاق افتاد چراکه امضای استاندارد ایران جهانی شده و شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاهی ما مدارکی صادر می‌کنند که در تمام دنیا اعتبار دارد و نیازمند آزمون مجدد نیست که تحقق این امر سبب کاهش زمان و هزینه‌ها می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: عضویت ایران در کشورهای مسلمان دارای نشان حلال نیز مورد پذیرش قرار گرفت و امروز ۵۶ کشور مسلمان دنیا عضو این مرکز هستند و همین امر ظرفیت بالایی برای محصولات ایران ایجاد کرده است.

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋