در دیدار جمعی از بانوان هنرمند با دبیرکل سوگواره سفینه النجاه چه گذشت؟/ تمدید مهلت ارسال آثار
14 تیر 1403 - 1:33
شناسه : 303123
0

جمعی از بانوان هنرمند با دبیرکل سوگواره سفینه النجاه در حوزه هنری تهران دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش مادوند، داوود منافی‌پور -دبیرکل سوگواره سفینه النجاه- امروز در نشستی که در حوزه هنری تهران با حضور ۴۰ نفر از بانوان هنرمند،(نویسنده، شاعر، نقاش) برگزار شد، به تشریح موضوع سوگواره و پیراهن معظم حضرت سید الشهداء […]

ارسال توسط :
پ
پ

جمعی از بانوان هنرمند با دبیرکل سوگواره سفینه النجاه در حوزه هنری تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مادوند، داوود منافی‌پور -دبیرکل سوگواره سفینه النجاه- امروز در نشستی که در حوزه هنری تهران با حضور ۴۰ نفر از بانوان هنرمند،(نویسنده، شاعر، نقاش) برگزار شد، به تشریح موضوع سوگواره و پیراهن معظم حضرت سید الشهداء پرداخت و اظهار کرد: این سوگواره بین المللی با موضوع پیراهن حضرت سیدالشهدا علیه السلام رویدادی بسیار شگرف و قابل اهمیت است و واقعاً راهبردی برای شیعه خواهد بود. این پیراهن با نقشه الهی از بهشت به کربلا رسید و بعد از سیری که نزد پیامبران و ائمه اطهار داشت هم اکنون در اختیار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و جوشش خون از این پیراهن یعنی علامت ظهور برای حضرت.

وی بابیان اینکه این پیراهن سیمای مظلومیت کربلاست و داستان ظلم کربلا را برای همه اعصار توضیح خواهد داد افزود: اگر ما قبل از ظهور به این نماد تام عاشورا برسیم، قدرت شیعه را زیاد کرده‌ایم.این پیراهن مشروعیت انتقام خواهی دارد و برای نه فقط شیعه بلکه برای آحاد جامعه بشری آزادی‌خواه، رحمت و نصر و نجات است و البته برای کفار رعب است و وحشت.

منافی‌پور افزود: در موضوع پیراهن پراکندگی حدیث بسیار است و توفیق بنده به فضل الهی در این امر، این بود که در طی تحقیقات ۵ ساله، این پراکندگی‌ها را با روایات متقن در یک مسیر معقول آوردیم.

دبیرکل سوگواره سفینه النجاه در ادامه با یادآوری ماجرای بنو سراج گفت: شیطان در کربلا آرام ننشست و عاشورا را به لسان خود به یوم البرکه نامگذاری کرد. شیطان بعد از صدا، سیما درست کرد و این سیما نعل های اسب‌هایی بود که در ماجرای بنوسراج شرکت داشتند که متاسفانه ما هنوز در طول تاریخ نقش پررنگ و پر از گمراهی این نعل‌ها را می‌بینیم که به اشتباه برای برکت و خیر مورد استفاده قرار می‌دهند و البته که شیوع این رسم غلط، اجحاف به انسانیت بود. چرا که این نعل جز نیروی نکبت ندارد.

وی یادآور شد: که این نمادسازی شیطان در عاشورا بود که می‌خواست عاشورا را به کذب معرفی کند حال آنکه نماد حقیقی عاشورا که صنع خداوند متعال است پیراهن حضرت سیدالشهداست.

ایشان در انتهای جلسه اشاره‌ای به کلام حضرت صاحب در هنگام ظهور کردند و از آن به عنوان بیانیه ظهور نام بردند و فرمودند که این بیانیه از قمیص الحسین است.

در این نشست، که دو ساعت به طول انجامید، بانوان هنرمندی از شهرهای تهران، کرج، قزوین، قم  و مشهد حضور داشتند و تعدادی از شعرا به شعر خوانی درباره وقایع عاشورا پرداختند.

در پایان ضمن اعلام تمدید زمان ارسال آثار به سوگواره بین المللی سفینه النجاه تا ۲۰ محرم ماه اعلام شد علاقه مندان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز می توانند آثار خود را برای این سوگواره از طریق سایت www.al-nejat.com ارسال نمایند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تحقیق در این حوزه می توانند به سایت تحقیقاتی پیراهن معظم حضرت سیدالشهداء atigh.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋