حجتالاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اهمیت رسالت رسانهها و تأثیرگذاری آنها در فرهنگسازی سنت حسنه وقف، گفت: رسانه، موثرترین و کارآمدترین ابزار برای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن در جامعه است، گاهی تاثیرگذاری یک فیلم یا یک خبر در رسانه به مراتب بیشتر از سایر شیوهها در معرفی و تبیین یک امر شاخص است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- در سخنانی در مورد وقف در حوزه رسانه اظهار کرد: وقف در حوزه رسانه یکی از ضرورتهای امروز جامعه است، از این رو سازمان اوقاف و امور خیریه، از انجام وقف در حوزههای مختلف از جمله رسانه استقبال میکند، اگرچه در گذشته در این زمینه وقفهایی صورت گرفته است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت رسالت رسانهها و تأثیرگذاری آنها در فرهنگسازی سنت حسنه وقف، ابراز کرد: رسانه، موثرترین و کارآمدترین ابزار برای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن در جامعه است، گاهی تاثیرگذاری یک فیلم یا یک خبر در رسانه به مراتب بیشتر از سایر شیوهها در معرفی و تبیین یک امر شاخص است، بنابراین اگر در حوزه وقف کار رسانهای تاثیرگذاری صورت گیرد، به طور قطع انگیزه بیشتری برای وقف در حوزه رسانه به وجود میآید.
وی با اشاره به تشویق و ترغیب خیرین برای انجام وقف گفت: هر قدر در عمران و آبادانی موقوفات موجود حرکت کنیم و درباره وقفهای صورت گرفته در حوزه درمان، علم، فرهنگ و ائمه اطهار(ع) اطلاع رسانی شود، مردم تشویق به انجام وقف میشوند.
حجت الاسلام خاموشی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴۲ هزار میلیارد ریال نیت واقفان در بخشهای گوناگون اجرایی شده است، در حالیکه در ۵ سال قبل این میزان ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، که با توجه به دنبال کردن بحث مولدسازی و وصول اجارات معوق این میزان امسال ارتقا یافته است.
وی مهمترین هدف سازمان اوقاف و امور خیریه را حفظ موقوفه، افزایش منافع موقوفه و اجرای نیت واقفان دانست و تأکید کرد: در حوزه ترانزیت بار، دانش بنیانها، تجهیزات پزشکی، ماهیگیری در مناطق جنوب کشور، تکمیل زنجیره علمی و مولدسازی وقفهایی صورت گرفته است.
انتهای پیام
ثبت دیدگاه