طرح ساماندهی موتورسواران در دستور کار پلیس راهور تهران
20 بهمن 1400 - 9:15
شناسه : 33060
0

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به بی انضباطی ترافیکی برخی از موتورسواران و سهم ۴۶ درصدی آنها در تصادفات شهری، گفت: طرح های عملیاتی پلیس کشور به منظور ساماندهی موتور سواران آماده و در دستور کار است. به گزارش ، سردار محمدحسین حمیدی اظهار کرد: “ترافیک” و “آلودگی هوا”؛ دو مسئله برجسته شهر تهران […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به بی انضباطی ترافیکی برخی از موتورسواران و سهم ۴۶ درصدی آنها در تصادفات شهری، گفت: طرح های عملیاتی پلیس کشور به منظور ساماندهی موتور سواران آماده و در دستور کار است.

به گزارش ، سردار محمدحسین حمیدی اظهار کرد: “ترافیک” و “آلودگی هوا”؛ دو مسئله برجسته شهر تهران است، از دهه ۴۰ مدام بحث آلودگی هوا و ترافیک مطرح بوده است، البته در شرایط فعلی به دلیل توسعه شهر ترافیک بهتر شده و قابل مقایسه با دوره های قبل نیست.

وی با اشاره به سابقه بیش از ۶۰ ساله ترافیک و آلودگی هوا در تهران افزود: پیشنهاداتی در حوزه “ترافیک” و “آلودگی هوا” داریم، بخشی از این پیشنهادات نیازی به بودجه دولتی  ندارد، شهر تهران به لحاظ ترافیکی مسائل مختلفی دارد، ۶۰۰ کشته در سال ناشی از تصادفات در شهر تهران رخ می‌دهد و روزانه هزار و ۷۰۰ تصادف داریم که ۲۱ درصد تصادفات کشور مربوط به تهران است.

 نقص هندسی معابر شهری تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه به لحاظ آلودگی هوا، تهران نوزدهمین شهر آلوده در دنیاست و سرانه مالکیت خودرو در تهران در حال افزایش است که باعث آلودگی هوا می‌شود، ادامه داد: بسیاری از معابر شهر تهران هنوز نواقص هندسی دارند و باعث افزایش گره های ترافیکی و حوادث رانندگی می‌شوند.

حمیدی اضافه کرد: در سال ۹۸، از فروردین تا اسفند ۸۷۹ کیلومتر طول ترافیک داشتیم، در سال ۹۹ کاهش یافت اما در سال جاری به دلیل بازگشایی مشاغل، واکسیناسیون و … افزایش تردد زیادی داشتیم اما نسبت به قبل کرونا ۱۰ درصد فاصله داریم علت آن این است که هنوز بازگشایی مراکز آموزشی صورت نگرفته است که اگر باز شوند پیک های بیشتری داریم.

معابر تهران به پارکینگ تبدیل شده است  

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: ۱۸ درصد میانگین، رشد خودرو در سال داریم و خروج کم است و خودروهای فرسوده از رده خارج نشده اند، اکثر معابر تهران به همین دلیل تبدیل به پارکینگ شده است.

سردار حمیدی تصریح کرد: در سال ۹۰، هزار کشته داشتیم،به مرور کشته های ناشی از تصادفات کاهش یافت؛ این نشان می دهد به لحاظ ایمنی اقدامات موثر بوده اما کافی نیست.

 تهران ؛ ” خودرو محور “

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: مهم ترین مشکلی که در شهر تهران وجود دارد این است؛ که شهر “خودرو محور” است؛ برای تسهیل تردد خودروها همواره توجه شده ولی توجهی برای انسان ها نشده است، از طرفی آلودگی هوا و …. عرصه را برای انسان تنگ کرده است.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی متناسب با رشد جمعیت اتفاق خوبی رخ نداد و سهم حمل و نقل عمومی در دوران کرونا کاهش یافت، درحالی که باید افزایش می‌یافت، همچنان از اتوبوس‌های “دیزلی” استفاده می کنیم و دوره آن گذشته است وبرای “اورهال” این  اتوبوس ها باید هزینه های زیادی صورت گیرد، بسیاری از کشورها از ریل روی  زمین استفاده می کنند و الگوی خوبی می‌تواند باشد دولت هم می تواند در این زمینه کمک کند و  سرمایه گذاران را در این زمینه جذب کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم، جاذبه های اقتصادی است که در هسته های مرکزی شهر وجود دارد و ملاحظات ترافیکی برای آن دیده نمی شود.

بی انضباطی ترافیکی برخی از موتور سواران  

سردار حمیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بی انضباطی ترافیکی برخی از موتور سواران و سهم ۴۶ درصدی آنها در تصادفات مطرح کرد: طرح های عملیاتی  پلیس کشور به منظور ساماندهی موتورسواران آماده و در دستور کار است، اما به هر حال اقدامات زیر ساختی و اصلاح برخی از روندها و فرایندها را نمی شود انکار کرد.

توسعه سامانه های الکترونیک مدیریت ترافیک شهری   

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص توسعه سامانه های الکترونیک مدیریت ترافیک شهری بیان کرد: شهر تهران توسعه پیدا کرده اما سامانه ها از مقطعی به بعد به روز نشدند،باید برای تعمیر، نگهداری و توسعه این سیستم ها اقدام لازم انجام شود و در این حوزه شرکت های دانش بنیان داخلی می توانند این سامانه ها را فعال کنند و از قبل افزایش درآمد حاصل از توسعه این سامانه ها هزینه های آن پرداخت می شود، امیدواریم در سال آینده شاهد جهشی در حوزه هوشمند سازی باشیم.

گسترش کالبدی شهر موجب کاهش گره های ترافیکی می شود

وی افزود: قفل شدن ترافیک تهران در دوره های مختلف تکرار شده است اما گسترش کالبدی شهر موجب کاهش گره های ترافیکی خواهد شد؛ در حال حاضر نیز برخی کمربندی ها و رمپ ها تکمیل نشدند که تکمیل آنها در روان سازی ترافیک بسیار موثر خواهد بود و جلوی قفل شدن شهر را می گیرد.

 حمیدی تصریح کرد: یکی از مشکلات همه شهرهای کشور الزام سازمان ها برای مراجعه حضوری است، می شود بسیاری خدمات را به صورت “الکترونیک” و “غیر حضوری” انجام داد و در این حوزه اختیارات قانونی باید به مسئولان مربوطه داده شود.

 تناسب جرم و مجازات

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی گفت: همچنین در بحث تخلفات، بازدارنده نبودن قوانین موضوعی است که باید با حمایت دستگاه های مختلف حل و فصل شود تا جریمه متناسب با تخلف اعمال شود، بی تردید این که ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه تخلف ساکن باشد برای فرد مهم نیست و از هزینه پارکینگ وی کمتر می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات و امکانات پلیس نیز باید به روز رسانی انجام شود تا متناسب با ماموریت های پلیس رشد تجهیزات را داشته باشیم، البته در این راستا گام های خوبی برداشته شده است والحاق تجهیزات و امکانات نوین و هوشمند به پلیس های تخصصی و یگان های عملیاتی از دغدغه های اصلی فرمانده کل انتظامی کشور است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋