آغاز پروژه راه‌اندازی شماره تلفن واحد برای دستگاه‌های امدادی
28 فروردین 1401 - 1:29
شناسه : 65828
0

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز پروژه راه اندازی مرکز اعزام و شماره تماس واحد امدادی مشترک خبر داد. به گزارش مادوند،  پدرام قودجانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا وجود شماره واحد امدادی یکی از الزامات در سیستم مدیریت حوادث و شرایط اضطرار است ، گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز پروژه راه اندازی مرکز اعزام و شماره تماس واحد امدادی مشترک خبر داد.

به گزارش مادوند،  پدرام قودجانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا وجود شماره واحد امدادی یکی از الزامات در سیستم مدیریت حوادث و شرایط اضطرار است ، گفت: ایجاد این خدمت ضمن جلوگیری از بلاتکلیفی شهروندان در تماس با دستگاه های امدادی و خدمات رسان، سبب اطلاع سریع حوادث، اعزام همزمان تیم های امدادی مورد نیاز و ارائه خدمات فوریتی به شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن یا همان زمان طلایی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع راه اندازی مرکز اعزام مشترک و شماره تماس واحد امدادی (SOS) از آذرماه سال گذشته و در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در دولت سیزدهم به تصویب رسید، گفت:‌ در این جلسه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داده شد تا با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به راه اندازی این شبکه اقدام کند. شهردار تهران نیز این موضوع را یکی از کلان پروژه‌های شهر تهران تعیین کرده است.

قودجانی با اشاره به تاثیر مثبت این اقدام بر کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، گفت: این طرح  به صورت پایلوت در شهر تهران اجرا و پس از رفع موانع و چالش‌های اصلی و تسهیل فرآیند اجرا، قابل توسعه و بهره برداری در سراسر کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدت زمان تقریبی اجرای این طرح در صورت انجام حمایت های لازم دو سال خواهد بود که شش ماه از این زمان به بررسی تجارب داخلی و بین المللی، بررسی و یکسان سازی رویه اقدام دستگاه‌ها و انجام مطالعات لازم اختصاص خواهد یافت. به همین منظور برابر برنامه ریزی های صورت گرفته مطالعات اولیه این کلان پروژه با مشارکت مرکز مطالعات شهرداری تهران، نمایندگان ذیربط دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و متخصصین و اساتید دانشگاه در قالب هیئت اندیشه ورز در هفته پایانی فروردین ماه برگزار و با توجه به گستردگی اقدامات مورد نیاز، جلسات به صورت هفتگی تداوم خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با تحقق و اجرایی سازی این خدمت گام  مؤثری در جهت تسهیل فرآیند امداد رسانی و خدمت به شهروندان برداشته شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋