استاندار آذربایجان شرقی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی مغتنم برای تبدیل کهن شهر تبریز به «شهر گردشگر» دانست.
مجید خدابخش در پانزدهمین جلسه ستاد استانی برنامه ریزی و اجرایی تبریز ۲۰۱۸ با تاکید براینکه تبریز باید به شهر گردشگری تبدیل شود، گفت: رویداد تاریخی ۲۰۱۸ فرصتی است تا بتوانیم تبریز را به یک شهر گردشگری تبدیل کنیم که به دنبال آن می توانیم به دستاوردهای مختلفی اعم از رونق چرخه اقتصادی، تحکیم و تثبیت جایگاه فرهنگی و تاریخی در سطح بین المللی، دست یابیم.
استاندار آذربایجان شرقی ضمن ضروری دانستن تبلیغات داخلی رویداد بزرگ ۲۰۱۸، بر تبلیغات و معرفی مستمر و هدفمند تبریز به عنوان شهری تاریخی و فرهنگی در سایر کشورها نیز تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که علاوه بر برنامه ریزی در راستای سوق دادن گردشگران داخلی به تبریز و قرار دادن این کهن شهر در محور گردشگری ملی، باید در روند معرفی و تبلیغات برون مرزی نیز سیاست های کلانی را اتخاذ کنیم، چراکه هدف نخستین ما جهانی ساختن کهن شهر تبریز است. باید خیزشی عظیم را در جذب گردشگران خارجی و معرفی فرهنگ، آیین ها و هنر خود در سطح بین المللی داشته باشیم.
وی به رفع نواقص و تقویت ظرفیت های موجود در میزبانی تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: نتیجهی استقبال از رویداد تبریز ۲۰۱۸، در عید نوروز و همچنین تعطیلات تابستانی قابل ارزیابی است و طبق آمار ارائه شده، در عید نوروز سال گذشته هتلهای تبریز دارای ۵۵ درصد ضریب اشغال بوده که امسال به ۸۵ درصد افزایش یافته است.
ثبت دیدگاه