۹۳ درصد منابع آبی استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می‌شود
21 شهریور 1403 - 12:29
شناسه : 311533
0

مادوند/اردبیل مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۹۳ درصد منابع آبی استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می‌شود. علی حیدری ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با مادوند، گفت: منابع آب استان اعم از سطحی و زیرزمینی بالغ بر ۲.۲ میلیارد مترمکعب است که ۹۳ درصد آن در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش آب شرب و یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/اردبیل مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۹۳ درصد منابع آبی استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

علی حیدری ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با مادوند، گفت: منابع آب استان اعم از سطحی و زیرزمینی بالغ بر ۲.۲ میلیارد مترمکعب است که ۹۳ درصد آن در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش آب شرب و یک درصد در بخش صنعت استفاده می‌شود.

وی به ضرورت تأمین منابع آب پایدار را برای مناطق مختلف استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۵۳ سد قابل برداشت در استان وجود دارد که حجم آنها ۵۸۱ میلیون متر مکعب بوده و از این مقدار ۶۱ میلیون متر مکعب آن حجم مرده و مابقی قابل بهره‌برداری است.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری از سه سد بزرگ عنبران، عمارت و گیوی، تصریح کرد: اکثر این سدها با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصد در حال اجرا بودند که در سه سال اخیر تلاش شد تا همه این پروژه‌ها را با آبگیری مناسب به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: در حوزه پایاب سد خداآفرین نیز ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋